Concept- en trajectontwikkeling
Bureau Taalkunst ondersteunt bij onderwijsveranderingsprocessen:
▪ onderzoek naar de successen van een concept;
▪ ontwikkeling van een nieuw onderwijsconcept;
▪ begeleiding van ontwikkelteams;
▪ ontwikkeling van trajecten voor specifieke doelgroepen.
Projecten
Praktijkgestuurd leren, Zadkine, Rotterdam, 2005-2007
- Onderzoek naar Praktijkgestuurd Leren in de Educatie;
- Ontwikkeling van Inburgeringstraject volgens Praktijkgestuurd Leren: trainen, coachen en ontwikkelen ten behoeve van pilot trajecten, o.a. de Zomerschool;
- Een praktisch handboek (Wegwijzer PGL) ontwikkeld voor docenten van trajecten Inburgering volgens Praktijkgestuurd Leren;
- Praktijkopdrachten voor Inburgeringstraject ontwikkeld samen met ontwikkelteams;
- Handleiding (Startblok) ontwikkeld voor docenten van trajecten Inburgering voor starters (geheel onaanspreekbaar in het Nederlands), volgens Praktijkgestuurd Leren.
Reorganisatie Avondaanbod, Zadkine, Rotterdam, 2002-2004
Traject ontwikkeld voor werkende deelnemers:
- functionele taalvaardigheid: taal leren in werk- en werkgerelateerde situaties;
- duaal traject: buitenschoolse opdrachten vormen de basis van het programma;
- modulair aanbod.
Modules ontwikkeld samen met een ontwikkelteam.